Artykuł sponsorowany

Fakty i mity na temat technologii bezwykopowych

Fakty i mity na temat technologii bezwykopowych

Technologie bezwykopowe znacznie ułatwiają prace związane z zakładaniem podziemnych instalacji. Mimo tego, że takie rozwiązania dostępne są w branży już od wielu lat i jest co najmniej kilka metod do wyboru, to wciąż znajdują się zwolennicy tradycyjnego kopania rowów i układania w nich rur lub kabli. Z czego to wynika? Być może niechęć do nowoczesnych technologii bezwykopowych związana jest z mitami krążącymi dookoła tego tematu – jakie to mity?

Błędne przekonania o technologiach bezwykopowych

Technologie bezwykopowe często są odrzucane przez inwestorów, zanim nawet powstanie projekt instalacji. Wiele osób jest przekonanych, że to bardzo drogi sposób na wykonanie rurociągu, oraz że nie nadaje się do małych projektów. Owszem, w branżowych magazynach można znaleźć szereg informacji o wykonanych rekordowych przejściach podziemnych, jednak znacznie więcej realizuje się małych projektów, które są tak powszechne, że po prostu się o nich nie mówi.

Kolejnym mitem jest kosztowność technologii bezwykopowych. Cena takiej usługi, jak wszystko, zależy od wielu zmiennych. Istnieją projekty, które znacznie bardziej opłaca się wykonać z użyciem, na przykład, przewiertu sterowanego niż tradycyjnego wykopu. Oszczędności w takim przypadku mają  wartość wymierną – usługa jest po prostu tańsza lub objawiać się w postaci skróconego czasu realizacji, zatrudnienia mniejszej ilości osób, a nawet braku konieczności zamykania placu budowy na długie tygodnie.

Jakie są fakty na temat metod bezwykopowych?

Prawdą o technologiach bezwykopowych (dotyczy to wszystkich metod) jest fakt, że wymagają użycia zaawansowanego sprzętu i doświadczenia. Z tego powodu chcąc wykonać instalację bez realizowania otwartego wykopu, należy nawiązać współpracę z podwykonawcą, na przykład firmą Abdrill z woj. łódzkiego specjalizującą się w przewiertach HDD. Być może to właśnie z tego powodu wzięło się błędne przekonanie, że metody bezwykopowe są drogie.

Warto też pamiętać, że nie wszystkie metody spośród technologii bezwykopowych sprawdzą się w przypadku każdego projektu. Fakt jest taki, że nawet najnowocześniejszy lub najtańszy sposób nie przyniesie spodziewanych rezultatów, jeśli zostanie źle dobrany. Zalety realizacji projektu z wykorzystaniem technologii bezwykopowych pojawią się tylko wtedy, kiedy metoda będzie dobrana właściwie do specyfikacji.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.